
13.02.2018
CZAS NA WZROK 40+
CZAS NA WZROK 40+ to ogólnopolska kampania edukacyjna, skierowana do osób po 40. roku życia. Ma za zadanie popularyzować wiedzę o prezbiopii i metodach jej korekcji, a także zachęcać do regularnego badania wzroku.
Temat kampanii – PREZBIOPIA
To przypadłość wzroku dotykająca nawet 10 mln Polaków. Pojawia się po 40. roku życia jako efekt naturalnych zmian w układzie wzrokowym, zachodzących wraz z wiekiem. Sprawia, że najprostsze codzienne czynności (czytanie, korzystanie z telefonu komórkowego czy komputera) stają się uciążliwe – prezbiop musi odsuwać czytany tekst od oczu, a dodatkowo gorzej widzi na dalsze odległości a szczególnie w niepełnym oświetleniu. Prezbiopii nie leczy się, ale można ją korygować za pomocą np. właściwie dobranych okularów progresywnych.
Cele kampanii:
- propagowanie wiedzy o prezbiopii – czym jest, czym się objawia, jak ją u siebie rozpoznać;
- zachęcenie osób 40+ do regularnego badania wzroku;
- edukacja na temat szkieł progresywnych jako najlepszego rozwiązania dla prezbiopów.